tisdag 7 juli 2009

Zelda och Zara

Jag heter Zelda och är en äldre dam med stil! Jag softar mest numera och njuter av livet. Det är inte mycket som kan stressa upp mig (inte ens min hysteriska burkompis). Jag fick nämligen en lugn och trygg uppväxt hos en trevlig grannfamilj innan jag flyttade hit. Jag älskar allt grönt som går att äta tex. dill, persilja, gurka...mums. Några solvarma smultron från trädgården är inte heller fel. Jag ligger gärna i knät hos någon trevlig människa. Då brukar jag bli klappad och kallad silkessvinet, eftersom min päls blänker så fint...


Det är jag som är Zara, betydligt piggare än min kompis! Jag skriker högt och vackert när någon öppnar kylskåpet eller kommer in från trädgården. Jag kan också låta som en helikopter eller kvittra som en fågel. Gärna mitt i natten...Jag vill alltid ha mat och lyckas för det mesta charma min familj! ( Eller väljer de den lättaste vägen för att få tyst på mig?!) Röd paprika är gott, men chips och knäckebröd går också bra. Ligga i knät är inget för mig. Då blir jag snart rastlös och vill skutta vidare...

3 kommentarer:

Frogbeam sa...

Naww <3

Unknown sa...

Va söta dom är!!

Anonym sa...

Vad mysigt med marsvin. Jag hade ett själv som barn och då i samma färger som din Zara.

Kul att du startat en blogg. Jag återkommer mer än gärna hit igen.

Må så gott/Mimmi