onsdag 8 juli 2009

Halvmulet väder

Dagen började med en tur in till stadens torg. Det är härligt att strosa runt bland alla grönsaker och blommor som står framdukade till försäljning. Det blev inget inhandlat men jag fick lite ny inspiration. Blommorna på altanen mår dåligt i värmen och fick därför flytta ut i trädgården. Istället så blev det några fina stenar och snäckor samt en kruka med vatten som får pryda min gamla stol.

Inte så tokigt, eller hur?

Vädret lämpade sig för utomhusarbete. Sonen klippte gräset och jag rensade bort ogräs mellan plattorna (kan något vara tråkigare...) och fixade lite med växterna. Ett nytt vattenbad med några blommor i fick ta plats mellan krukorna. En liten groda har just tagit ett dopp...hur löjligt som helst tycker somliga...


Visst är de vackra! Kommer inte ihåg namnet men de gör sig bra mot vårt rödbruna hus.


Fler arbetade flitigt idag...mycket att göra. Det surrar överallt.

Här har en liten blomfluga har slagit sig ner
Nu ska jag mata katter och vattna hos en kär vän. Därefter ska jag se på en Abba-show inne i stan tillsammans med min mamma. Det ser jag fram emot. Lite nöje efter allt trädgårdsarbete...som egentligen också är ett stort nöje!





1 kommentar:

Hanna sa...

Så fint du har gjort.
Hanna