söndag 26 juli 2009

Födelsedag!

Idag har det firats. Svärfar fyllde 87 år, en mycket aktningsvärd ålder, och vi firade honom med lunch och tårta. Tänk att få åldras och vara så pigg och välbehållen! Han klarar fortfarande det mesta på egen hand. Kör bil, fixar det mesta hemma och har full koll. Härligt, eller hur?


Det blev en enkel dukning på altanen. Eftersom det stormade friskt så fick mina älskade franska stenar fungera som tyngder. De påminner mig alltid om alla härliga campingsemestrar vid medelhavet som vi gjort genom åren. Det är inte utan att jag längtar...

Min mamma hade fixat en smaskig smörgåstårta (TACK!) på begäran från en viss person i min familj. Äntligen fick han sin önskan uppfylld! Efteråt blev det kaffe och kaka med hallon och vinbär. Gissa om vi blev mätta!

5 kommentarer:

Björnbär sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Björnbär sa...

Tack för en trevlig samvaro och god lunch.I dag har vi varit på turné i Kinna & Skene

Björnbär sa...

Blir det bättre så här?

Hanna sa...

Jag hade räknat fel på veckorna, trodde vi började en vecka tidigare, men visst är det måndag den 17 vi börjar?
HANNA

Anna-Lena sa...

Då tänkte jag börja. Hoppas det stämmer. Vet du att Agneta fått nytt jobb? Går att läsa på Lindbergs sida.