måndag 10 augusti 2009

Ute och inne

Idag har vi haft lagom väder för både inomhusarbete och bärplockning. I skogen skrapade jag ihop en liter blåbär. Att plocka blåbär är verkligen en tålamodsprövande sysselsättning...Burken blir ju aldrig fylld. Med värkande rygg vandrade jag ner för berget och var riktigt stolt över min skörd. Väl hemma fick maken bären som namnsdagspresent och nu ska de snart avnjutas med nygjord citronglass.
Det blev också en omgång till med sega baguetter. De andra gick ju åt i rykande fart.

När jag ändå höll på och stökade så blev det dessutom ett bröd som jag fyllde med en massa godsaker som mosarella, oliver, basilika, kallrökt skinka och soltorkade tomater.


Därefter rullade jag ihop det till en krans och gräddade det knaprigt brunt. Riktigt gott!
Nu är det Fika Dags! Vi hörs...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar riktigt muuuumsigt!! RECEPTET ÖNSKAS!!

Du e grym på att fixa, jag blir impad!

Hanna sa...

Så finr bröd du har gjort, ser jätte gott ut.
Hanna