söndag 16 augusti 2009

Sista kvällen

Så var den då här, ledighetens sista kväll...Så många veckor och plötsligt är de bara slut. Just nu känns det som om jag aldrig vill arbeta mer. Tänk att bara få vara hemma och syssla med sådant man har lust med just för stunden. Undrar hur lång tid det skulle ta innan jag verkligen började längta efter arbetet? Som tur är så har jag ju ett arbete som jag verkligen trivs med. Vis av erfarenhet så vet jag att det blir bra bara jag kommer dit och ännu bättre när eleverna dyker upp nästa vecka. Det är bara så hääärligt att vara ledig!

Hjärnan har börjat koppla på och mina pärmomslag är färdiga. Det kommer att bli startarbetet för flera av mina slöjdgrupper. Eleverna får fritt designa sina omslag men deras namn måste finnas med. På insidan blir det en praktisk ficka för slöjddagboken. Förhoppningsvis blir det lite mer ordning nu när pärmarna ska användas i både trä och textilslöjden.

I trädgården märks det att sensommaren är här. Syrénhortensiorna har börjat rodna även om fotot inte helt återger färgen rätt.

De första trädgårdsbjörnbären är klara för avsmakning. Skörden kommer att bli stor om det bara inte blir för regnigt. Då möglar de lätt.
Nu är det soffan och friidrotten som gäller och därefter sängen. Bäst att vara utvilad inför morgondagen då klockan ringer straxt före sju.
Morsning korsning!

Inga kommentarer: