söndag 12 september 2010

Moppe

15 år och moppe. Jag minns precis...vilken frihet! Nya möjligheter öppnade sig och livet lekte. Jag körde jämt. Till skolan, stallet eller bara för att det var kul. Ofta tillsammans med min bästis...om nu hennes moppe funkade. Vi blev jagade av polisen, körde på fornminnesmark och en del annat, men kul hade vi och har forfarande. Vi är faktiskt fortfarande bästisar efter att känt varandra över 40 år. Kanske borde vi börja köra lite moppe som omväxling mot de stillsamma promenader vi tar idag.

Nu är det sonens tur att upptäcka friheten med moppe. Än så länge på en lånemoppe i väntan på att en Monark compakt från 70-talet ska bli som ny. Det känns lite läskigt att släppa ut honom i trafiken men jag är glad att han valde en 30-moppe istället för en EU-moppe som går betydligt snabbare.

Jag tog faktisk en liten provtur idag....


2 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Vilken häftig moppe! Kör försiktigt sonen!

Anna Stilla sa...

Min son blev moppemyndig förra året och jag var så ängslig när han gav sig ut i trafiken. Men det gick bra och det ska gå säkert bra även för din son. Men jag förstår din rädsla.