lördag 25 september 2010

Mickelsmäss

Idag firades det mickelsmäss på Varbergs Fästning. I alla vrår var det pyntat med ätbart och annat från vår kära natur. Lägg till vacker sång och musik samt smakprover från lokala producenter och du har en fantastisk upplevelse. Ni som inte varit där bör ta en tur dit...

Purjolökar och murgröna

Lök i alla former och färger


Pumpor i mängder




Läckra, hållbara och nyttiga bakverk


Gymnasiets estetelever visade härliga konstverk.
Här ett gjort av olika sorters bönor.




Citroner...vill ha!




Och äpplen, så glansiga och fina.




En rolig mobil...släng inga udda bestick!
Som ni förstår så fanns det massor att titta på! Vi smakade på en del och köpte med oss en ny sorts potatis hem, Anya. Den liknar sparrispotatis och ska ha en lätt nötaktig smak. Sonen och jag ska testa den ugnsstekt ikväll till lammkotletterna. Sedan blir det filmkväll...en riktigt ruggig historia som förhoppningsvis passar både mor och son. Jag hoppas på riktig "kvalitetstid" när far i huset rest bort.
Trevlig lördagskväll!/// Anna-Lena








2 kommentarer:

annimade sa...

Hej hej, vad fint det ser ut! Jag önskar jag kunnat gå. Men varje år sammanfaller svärfars födelsedag och mickelmäss. Vad fina bilder, takkrona med gamla bestik superrolig ide'

Vi ses i morgon!

Pysselfarmor sa...

Du har en Award att hämta hos mig.