lördag 22 januari 2011

Lördag i rött

Idag har jag sytt nya gardiner till köket. Lite småpyssligt att fålla kanter, göra upplägg och sätta i öljetter. Det är ju inte så ofta man syr gardiner nuförtiden....

Tyget är randigt i rött och vitt. Hur tror ni julgardinerna såg ut....jo de var randiga i oblekt och vitt :))) Randigt och prickigt är favoriter hos mig.





Upptäckte att snart hela hemmet går i röda toner. Det har liksom smugit sig på...Började med en pall för läääänge sedan och har fortsatt lite pö om pö. Just nu känns rött som en riktig favorit.

Varmt, ombonat och hemtrevligt.

Dessutom fint i kombination med både trä och vitt. Tro mig, färgen kommer att sprida sig vidare!





2 kommentarer:

annimade sa...

Vad fint! Rött är en otroligt härligt färg, jag blir glad av rött och så ger den energi.
Kram

annimade sa...

Glömde ju säga att jag kunde inte motstå boken när jag handlade i fredags, den är underbar!