tisdag 12 oktober 2010

Shellys Blankie

Mitt nya stickprojekt - Shellys Blankie. Hur kul som helst!
Små rutor som stickas ihop till ett lapptäcke. Enligt beskrivningen ska det vara Opalgarn, en mjuk härlig ullmix som randar sig, och stickor 2,5 mm eller 3 mm. Jag stickar med 3:or och blandar lite Oplagarn och lite rester från mitt lager... Viktigt att garnerna är lika tjocka, annars blir rutorna ojämna.
När jag googlade Shellys Blankie såg jag att några gjort dubbelt så stora rutor så därför var jag tvungen attt pröva det också.



Kanske en schal...



Så härligt med färg, bara en ruta till...




Testa gärna! Lika roligt som mormorsrutor men med stickor!



9 kommentarer:

bokhyllan sa...

Så vackert!

Anonym sa...

Jättesnyggt!Tycker Björnbär.

millandante sa...

Jag har aldrig kunnat sticka, och inte heller haft viljan att kunna=0Men, lusten växer mer och mer och när jag ser ett så här fint arbete så kliar det allt lite i fingrarna....

Kram:)

livet på utanäs sa...

Åh , så kul !
Vet du vad ,det där har jag också provat på en gång i tiden. Riktigt kul stickning. Som mosaik ...

Tack för påminnelsen och inspirationen =)

Ha en riktigt fin fin helg !
Kram /Sussi O

livet på utanäs sa...

Åh , så kul !
Vet du vad ,det där har jag också provat på en gång i tiden. Riktigt kul stickning. Som mosaik ...

Tack för påminnelsen och inspirationen =)

Ha en riktigt fin fin helg !
Kram /Sussi O

annimade sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
annimade sa...

Ser underbart ut, vilken bra idé med en sjal om man som jag backar för att göra en hel filt. Tack för awarden, vet inte riktigt hur man gör med den men jag blev väldigt glad över att få den.
Vi ses i morgon

LisaMatilda sa...

Vilken fin sjal du håller på med. Vackra färger!
Ha en skön dag!

Hanna sa...

Jätte fint du har stickat.
Ses kanske imorgon.
Ha en bra onsdag!
Hanna