torsdag 17 september 2009

Torsdagsbak

Min dag började som vanligt lite före sju. Eftersom bara sonen skulle iväg tidigt så låg jag kvar en stund extra i sängen. Bestämde mig för att skjutsa honom till skolan trots att jag nekat igår. Lite "curling" kanske men väldigt skönt för oss båda att ta det lite lugnt på morgonen.

Väl hemma igen så bakade jag en äppelkaka med farfars äpplen. Bäst att passa på så länge de är fina. De är helt perfekta till mat och bak, precis lagom syrliga.
Därefter målade jag hyllor till garaget, evighetsprojekt. Varje hylla och stativ måste målas två gånger minst. Lackfärgen torkar lååångsamt. 30 hyllplan totalt....
Efter det behövdes lite fägring och frisk luft, så en tur i trädgården passade fint. Här kommer bilder från min trapp där sommaren består.




Mörkrött, gult och grått


Vitt med stänk av rött

Rosa mot gult

Inga kommentarer: