torsdag 2 december 2010

Tovade sjalar

Jag har länge tänkt att pröva den här tovningstekniken och nu har det äntligen blivit av!
Ullen inhandlades i sommras och har legat till sig lite...
En god vän, ett köksbord klätt med vaxduk och skapandet tog fart.
Jättekul, och vi blev riktigt nöjda med resultatet!
Min går i svart, lila och lite orange...



Goda vännens i bruna och röda toner som inte riktigt ville synas på kortet...

Här hänger mästerverken på tork!
Ser ni två snygga kvinnor på stan så vet ni...

7 kommentarer:

Anonym sa...

AHA! Här gäller det att spana
efter dessa snygga kvinnor.
Jättetjusigt,vad ni kan.

bokhyllan sa...

Snyggt men ser svårt ut.
Trevlig helg!

Hanna sa...

så snyggt du har gjort.

ha en bra helg!
Kram
Hanna

annimade sa...

Gick en kurs en gång i ull och siden och gjorde något liknande - både roligt och bra blev det.
Ser fram emot att se din i morgon kväll :-)
Kram

millandante sa...

Wow vilket arbete och så läckert!! Måste ju tillhöra två läckra kvinnor också...!:)

Kram

Pysselfarmor sa...

Men ojdå! Det där har jag tänkt länge på att jag skulle pröva. Får se när det blir.

Tack för snälla kommentaren om mina muddar. Ja inbland undrar man varför det där sista lilla lilla inte blir klart ibland utan dröjer....

Ha en härlig helg!

Karin sa...

Att det skall vara så svårt att förstå var man kan skicka en komentar??
:)
Så fin din biogg är!
Nu har jag registrerat mej också få se om jag förstår var alla finesseran skall hamna !
Kran och gott nytt år !