söndag 8 augusti 2010

Söndag

Söndag och regn...en riktigt trist dag!
Imorgon börjar mannen i huset arbeta och jag känner starkt att det börjar dra ihop sig. Sommaren lider mot sitt slut... Det trista vädret gör dock att en del blir gjort här hemma. Mannen kopplar in avlopp i garaget och jag målar vitt, i köket. En fin mönstrad tapet ska så småningom pryda en av väggarna och alla små vrår blir vita.

Igår hade vi däremot en härlig dag med värme och sol. Vi tog ett dopp, kanske årets sista tänker jag varje gång jag plumsar i. Det är så härligt att omsluta sig av det salta vattnet och därefter torka på en solvarm klippa. Hur ska vi klara oss genom den långa mörka vintern?
På kvällen grillade vi lite och invigde vår chokladfondue. Det var lite kladdigt men gott och småmysigt att pilla med efter maten.




Olika färska bär och fruktbitar...nästa gång ska jag pröva med marshmallows också ;)





Mörk choklad, nyttigt för både kropp och själ

Inga kommentarer: