måndag 29 mars 2010

Inspiration

I lördags var jag i Göteborg med en god vän och två tonårstjejer. Härligt att bara strosa runt och bli inspirerad. Några mindre inköp blev det också. Lite fint papper, små trollsländor, några presenter och lite annat smått och gott...Väl hemma igen infann sig lusten att fixa och trixa.
Tänk vad lite miljöombyte och goda vänner piggar upp!



En gammal påse har piggats upp med lite reklampapper och fint vitt akvarellpapper. I påsen ska det rymmas en present som består av en prinsessburk och en liten flaska...Idén till burken fann jag på fröken Elsas härliga virkblogg, http://elsasdesign.blogspot.com//. Under tårtan är det skumgummi så den passar även som nåldyna.


Trollsländor tillhör mina absoluta favoriter och finns hos mig i alla möjliga material. De här var verkligen supergulliga!



Inspirationen räckte också till ett nytt blomsterinköp. En liten tvåfärgad miniorkidé. Det behöver väl inte bara vara påskliljor och tulpaner till påsk...



3 kommentarer:

livet på utanäs sa...

Så fint du visar ,burken var ju verkligen gullig och det andra också...

Tack för tipset med virkbloggen ... sånt gillar jag =)

Ha nu en fin Påskhelg !
Kram Sussi O

millandante sa...

Sådana dagar kan man leva på ett tag...! mMgt!!
Vad många fina ägg du har!!
Ha en fin påskhelg!
Kram

millandante sa...

Mysigt skulle det stå...=O