torsdag 7 januari 2010

Ett steg fram

Äntligen har vi kommit igång igen med bygget! Nu lägger vi (dvs mannen i huset) klinkers i den del av garaget som ska bli verkstad. Sen kan vi börja inreda och plocka in saker där de ska vara. Just nu är allt en enda röra!


Ett riktigt slitgöra för den som inte är van. Ryggen värker...

...men fint blir det!

Jag stickar vidare på min halsduk. Mjukt och gosigt garn med stora "bollar" på. Bara 12 räta maskor, två mellan varje boll. Hoppas den blir klar nu när vi har så snöigt och kallt.


I sonens rum är det nybäddat med ny lakan. Ganska gulligt, eller hur. Hoppas att han sover gott efter nattens lan med kompisarna.
Imorgon är det dags för mig att arbeta igen. Resten av familjen är lediga till på måndag. Orättvist (det är ju dessutom min födelsedag). Jag får aldrig nog av ledighet trots att jag trivs så gott på jobbet, märkligt! Det får bli en tidig kväll så att jag är utvilad imorgon :)
Sov Gott!

2 kommentarer:

Lina sa...

Tackar för besöket och önskar fortsatt lycka med er renovering:)
/Lina

Hanna sa...

Men hur kunde jag glömma att det var din födelsedag, jag visste ju det.
Grattis och en stor Kram
Hanna