lördag 12 september 2009

Kräftskiva

Igår var vi på kräftskiva hos mamma och pappa. Min moster och min bror med familj var också där. Så gott och trevligt! Kräftor smakar extra bra i sällskap av goda vänner. Vi åt mängder av kräftor men också paj, köttbullar, ost och bröd. Moster hade bakat ett grovt bröd med lingon som var riktigt mumsigt. Det kommer jag nog att provbaka så småningom. Lite vacker sång blev det också...

Till dessert hade jag gjort äppelpaj på farfars goda äpplen. Den första i år. Äpplena är härligt friska i smaken och lagom mosiga för paj. Kalasgott! Gissa om vi blev mätta!
Tack för en trevlig kväll, vi kommer gärna nästa år också...
Idag köpte jag lingon på torget. De får ligga till sig ett tag i frysen men ska så småningom bli lingonsylt. Efter det har vi målat och fixat i garaget. Halva taket och väggarna är nu målade. Imorgon ska jag börja måla hyllor...ytterligare ett evighetsjobb.
Natti natti...

Inga kommentarer: