tisdag 3 november 2009

Skaparglädje

Åh vilket härligt jobb jag har! Idag hade min kollega och jag tid att fixa lite extra i slöjdsalen. Vi förenade nytta med nöje. Det blev mycket prat men även härliga kakor och en tårta. Vi dukade upp ett litet kalasbord som vi hoppas ska inspirera våra elever till kreativt skapande. Sådana här dagar behövs ibland och jag tror att vi båda kom hem lika nöjda idag.
Snabbt fixade jag kvällsmaten och fick tid över till en rask promenad i höstrusket. Fylld av energi trots mörkret...Skönt!


Skulle det smaka bra med en liten fika?

Några goda kakor...

... eller kanske en bit tårta?



4 kommentarer:

Hanna sa...

så mysigt det ser ut.
Ha en bra torsdagskväll!
Hanna

Anonym sa...

Vilka fina godsaker ni bjuder på, jag tar gärna en bit.

Ha det gott i höstmörkret/ Mimmi

livet på utanäs sa...

Själv är jag utbildad Hushållslärare :) Det där skulle ju passa fin fint på en lektion i näringslära :)
Mamma var textillärare så det där kakfatet du visar är liksom en kombination av mig och mamma :)

Har "fuskat" som textillärare ett år ,så jag vet vilket jätte jobb ni gör...

Själv älskar jag ALLT med textil kreativitet ,slöjd är kul :)

Ha en finvecka !
Kram Sussi O

Randiga Tråden sa...

Vilka godsaker.