söndag 7 februari 2010

Det blommar

Nu blommar det för fullt i väst. Orkidéerna är underbara. Att så lite skötsel kan ge en sådan enorm blomprakt gång på gång. Näst intill ofattbart.


Njut av den förföriskt vita skönheten...


....eller den ljust lila med mörkare mitt



Inga rariteter men underbara ändå.


En liten blommande brosch kom till i fredags eftermiddag.
Täcker fint ett litet fel på tröjans söm.



Här lär det dröja innan vi får njuta av någon blomning. Det blir bara mer och mer snö.
Vilken vinter.




Å så mannens första skidtur...kom hem helt slut...tog de sista krafterna för att nå duschen...
Vilken härlig syn i hallen!
Inte kan man skylla på slarviga barn...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du tittar in till mig och stöttar mitt beslut! Det värmer. Tänk att ni verkar har lika mycket snö som oss här i Bergslagen. Inte en plusgrad på hela vintern har vi haft.

Håller med dig om orkidéerna, de är verkligen vackra och prisvärda. Många får dem att blomma om hela tiden... inte jag! Annars har jag gröna fingrar men tydligen inte orkidéefingrar.

Måndagshälsning från Eva-Mari

Hanna sa...

fina orkidéer.
Hoppas att du mår bättre.
kram
Hanna