tisdag 4 augusti 2009

Regn

Idag har det REGNAT. På morgonen vräkte det ner och men nu ser det lite bättre ut. Det sägs ju att efter regn kommer solsken så nu är det bara att vänta...

Under tiden så passar jag på att göra pannacotta med hjortron. Det ser mycket gott ut på bilden i receptboken och jag har länge tänkt att pröva det. Nu ska den bara stelna och sen ska vi mumsa i oss. Om det smakar lika gott som jag tror så kommer nog receptet här framöver.

Här ser ni ett litet smakprov på våra nya köksmöbler. Idag har jag letat dynor till stolarna men inte funnit några eftersom sitsen är lite för djup. Jag blev tvungen att beställa skumgummi och tillverka egna. Det blir lite mer arbete men det får väl gå. Det värsta blir att hitta tyg. Helst hade jag velat ha samma som på vår kökssoffa men det går inte att få tag på längre. Kanske går det att kombinera med något enfärgat brunt tyg.
Nu tror jag att det får bli en lång promenad med stavar så att pannacottan kan slinka ner fram mot kvällen...

Inga kommentarer: